prev
next

"Mina ja Mehed" uudne ja trendikas TV Ringvaate edetabelis ;)

Sul on esinemishirm? Tahad abi? Vaata siia: Avalik esinemine hirmuhigita!

Mina ja Mehed 2 netimüügis soodsamalt!

Kuidas valida müüvat pealkirja ja mõjustada inimesi?

Trüki Saada link

Bookmark and Share

Autorid: Katrin Aedma ja Toivo Niiberg

Juuni 2012

Tänapäevase kiire elutempo juures loetakse esmalt raamatute ja artiklite pealkirju. Kui pealkiri köidab, siis sirvitakse raamatut või süvenetakse artikli sisusse, kui sisu, välimus ja silma jäänud lõigud meeldivad, siis tehakse ostuotsus. Loomulikult on mõjutajaks ka massimeedia, kirjaniku tuntus, teema aktuaalsus ja inimese huvi.

 

Reklaamimaailmas tuntud inglise ärimees David Ogilvy on öelnud, et

viis korda enam inimesi loeb pealkirju, kui jõuab sisuni

ehk siis,

kui Sinu pealkiri ei müü toodet maha,

oled 90% oma rahast kaotanud!


Igal nädalal ilmub raamatupoodidesse sadu uusi raamatuid. Oled üks autoritest? Või ehk plaan kirjutama asuda? Loe siit, kuidas raamatut kirjutada. Raamatupoodide riiulitel on tuhandeid raamatuid, mille hulgast peaks Sinu raamat välja paistma. Kuidas?

Siit saad mõtteid, kuidas valida raamatule pealkiri. Saad hinnata olemasolevaid pealkirju ja kujundada ideed uute raamatute pealkirjade panekuks.

 

Järgnevas artiklis toodud põhimõtteid võib rakendada ka koolituste, seminaride jt ürituste pealkirju otsides.

 

Kui tekib ideid, mida veel võiks siia artiklisse lisada, siis oled igati teretulnud seda infot täiendama! Kõik ettepanekud on teretulnud! Meili mulle: E-mail on kaitstud spämmirobotite eest, Javascript peab olema sisse lülitatud . Tänan!

 

32 suurepärase pealkirja iseloomulikku joont – võrdle, vali, kasuta ja võida

Võta mõne raamatu pealkiri ja hinda 5.-palli süsteemis selle vastavaust järgmistele punktidele. Hinne 1 on väga halb, hinne 2 on mitterahuldav ehk halb, kolm on rahuldav, 4 hea ja 5 väga hea. Kõik punktid, mis saavad hinde 3 või vähem, vajavad korrigeerimist, kui on soov, et raamatu pealkiri, seega ka raamat, tähelepanu tõmbaks ja müüks.

 

1. Pikkus 3-7 sõna. Vähem on rohkem! Lühike sõnub sööbib kiiresti mällu ja on hea sõnastuse korral ka kõigile arusaadav

 

2. Üllatab, provotseerib, tõstab huvi, äratab uudishimu

"Mina ja Mehed"

 

3. Sisaldab erutavat tegusõna.

„Kuidas rabada kliente uute teenustega?"

„Kuidas laksata nii, et teine püsti jääks?", .........................., .......................

 

4. Kohandatud on laulu, luuletuse või filmi pealkiri

"Kepp ja küla"

 

5. Temaatikaga on seotud mudel

............ABC

............kokkukruvimise näpunäited

............tegemine arvudes

............müüt

............kümme käsku

............sõber või vaenlane?

............saladus

Isetegemise ............

Kaugemale kui .........

Tasuta .......... jne.

 

Avalik_esinemine_esinemiskramp, rambipalavik 6. Rõhub teemaga seotud probleemile, huvile või hirmule

„Avalik esinemine hirmuhigita"

"15 maski probleemsele nahale"

"101 huvitavat nippi isehakanud õmblejale!"

"25 peamist põhjust, miks naised meest ei leia"

 

7. Sisaldab sõna "Kuidas..." – õpetan midagi, kombineerin seda mingite tegevustega, lisan kasu, mis inimene saab või lausa kaks kasulikku omavahel seotud asja e topeltkasu

"Kuidas ärevusest teha elevus?"

"Kuidas 7 harjutusega elujõudu juurde saada"

"Kuidas süüa ja mitte paisuda"

"Kuidas saada suurepäraseks esinejaks – 15 lihtsat nippi algajale!"

"Kuidas kirjutada kirjandit – 7 soovitust üliõpilasele!"

"Kuidas ehitada maja, mille küttekulu on poole väiksem"

"Kuidas panna esitlusele pealkiri, mis toob kaks korda enam kuulajaid"

"Kuidas võita sõpru ja vältida vaenlasi"

"Kuidas nautida tööd ja teenida raha"

 

8. Aitab ennetada probleemi, näitab, et raamatu autor on oma ala ekspert

"Kas tunned ära 7 esimest märki, et oled vananemas?"

"Kas tunned ära 5 esimest märki, et ei oska end kehtestada?"

"Kas tunned ära 9 esimest märki, et Sul on vähk?"

 

9. Avaldab saladuse kasutades sõna "Miks" osana väitest, mis lubab avaldada saladuse või lisab tuntule vähetuntu

"Miks mõned inimesed peaaegu alati teevad häid pitsasid?"

"Miks mõned inimesed peaaegu alati võidavad lotomängus?"

"10 vähetuntud nippi, kuidas püsida noor"

"Vähetuntud moodused, kuidas inimestele mõju avaldada"

 

10. Rõhub sotsiaalsele tõestusele, et nõudlus on juba olemas, kasutades lausealgust: "Kes veel tahab..."

"Kes veel tahab teada, kuidas hirmuhigita esineda?"

"Kes veel tahab teada, kuidas õigesti meile kirjutada?"

 

11. Näitab, et inimene on millestki ilma jäänud või kõrvale jäetud ja esitab väljakutse - loe ja saa teada!

"Mida kõik arvasid teadvat avalikust esinemisest"

"Mida kõik arvasid teadvat meestest ja naistest"

"Kui Sa ei telli endale kohe Äripäeva, siis elad pimeduses!"

"Kui Sa ei õpi kiirkirja täna, siis kahetsed seda tulevikus!"

"233 põhjust, miks kasutada Googelit!"

"122 põhjust, miks kutsuda esinema Katrin Aedma!"

 

12. Lubab midagi kiiret ja lihtsat. Inimesed armastavad kiireid ja lihtsaid lahendusi igapäevamuredele

"Kiire tee salenemisele"

"Kiirelt ja lihtsalt suurepäraseks enesekindlaks esinejaks"

"Laisa perenaise 15 hommikusöögi nippi"

"Laisa isa kiired praed"

 

13. Lubab kahte head asja ühe korraga

"Nüüd saad Sa toituda tervislikult ja saleneda kiiresti!"

"Nüüd saad Sa omada Maci ja kasutada Windowsi!"

 

14. Annab lugejale võimaluse tõusta kellegi kuulsa isikuga samale tasemele

"Esine enesekindlalt nagu Monika Mägi!"

"Suhtle nagu diplomaat!"

"Ole efektiivne nagu Franklin Covey!"

 

meilietikett_virtuaalse_suhtlemise_kultuur15. Näitab lugejale, et äkki teeb ta vigu?!

"Kas Sina teed neid eesti keele grammatikavigu?"

"Kas Sina eksid meilietiketi reeglite vastu?"

 

Siin näed minu esimest ise kirjutatud ja kirjastatud raamatut meilietiketist. Hoolimata sellest, et enamik Eesti elanikkonnast suhtleb meilide vahendusel ja tänaseks u 80% teeb seda oskamatult eksides elementaarsete viisakus- ja keelereeglite vastu, müüb see raamat ainult isikliku aktiivse reklaamiga... ja pole ka ime... Isegi lihtne ühesõnaline pealkiri "Meilietikett" ütleb rohkem kui pealkiri "Virtuaalse suhtlemise kultuur." Osades kataoogides puudub lisapealkiri, mis tähendab, et inimesed, kes meilietiketist on huvitatud, seda raamatut üldse ei leia :( Aga eks enamus meist õpib ikka oma vigades... nii ka mina :)

 

16. Näitab, et millegi oskamiseks ei pea olema keegi eriline. Lõhub tavapärase eelarvamuse, takistava uskumuse

"Sa ei pea olema mustkunstnik, et teha kaarditrikke!"

"Sa ei pea olema Cleopatra, et ilus välja näha!"

"Sa ei pea olema Mart Mardisalu, et hea diktsiooniga uudiseid lugeda!

"Sa ei pea olema Mickel Jakson, et hästi tantsida!"

 

17. Näitab kasu ja lisab ajalimiidi

"Anna mulle 45 minutit päevas ja ma aitan Sul kaotada 2 kilo nädalas"

"Anna mulle 15 minutit päevas ja ma teen Sinust sorava lugeja!"

 

18. Sildistab – annab lugejale kuuluvustunde. Inimestele meeldivad personaalsed teemad.

"5 kehatüüpi – milline oled Sina?"

"10 erinevat juhti – milline oled Sina?"

 

19. On elulisemaks ja intrigeerivamaks muudetud näidates, et keegi on juba kasu saanud

"Kuidas Anu 3. Minutiga ämblikufoobiast üle sai"

"Kuidas ma 2. aastaga 55 kilo kaotasin"

 

20. Sisaldab arvusid

"12 võtet, kuidas kliente ligi tõmmata"

"15 võtet, kuidas ettevõtte kasumit kasvatada"

 

21. Sisaldab kontsentraati raamatu sisust. Sisaldab viidet, mis on seotud kirjutuse sisulise osaga

 

22. Puuduvad ülivõrded: kõige parem, kõige soodsam, kõige moodsam jne

 

23. Puudub väär informatsioon ja selle kinnistamine inimese mälus: tappev kolesterool, valge surm, stressivaba elu jms. Näiteks on kolesterool normaalseks ainevahetuses väga tähtis ja vajalik bioaktiivne aine; stress on elu loomulik osa ja stressivaba elu tähendaks surma – seega peaks sellise pealkirjaga raamat sisaldama poomisnööri kasutamise õpetust, võimalike mürkainete mõju, tulirelvade käsitelemist jne

 

24. Puuduvad kulunud, segased, kahemõttelised väljendid ja klišeed: antud, praktiline (praktilised), teoreetiline (teoreetilised), põhimõttelised, esmased, asjaolud, teadmik, raudvara (kuldvara), raames jne

 

25. Puuduvad asesõnad. Eranditeks on asesõnad Sina ja Teie - vahel paelub soe Sina rohkem kui külmem Teie... "Minu Sitsiilia," "Mina ja Mehed" jt

 

26. Puudub ametikeel ja võõrsõnad. Ametikeel tuleb kindlasti kasuks ainult siis kui raamat või pealkiri on suunatud ainult kindlale ja kitsale lugejate grupile, eeldades nende kompetentsust. Seega hoidu targu võõrsõnadest!

 

27. Puuduvad punktid ja ellipsid. Uurimused on näidanud, et pealkirjades häirivad lugejaid ka lause mõtte hakkimine punktidega ja ellipsi kasutamine

 

28. Mõte on poolik ja lõpetatud mõttepunktidega... Mõtte võiks jätta mõneti poolikuks ja lõpetada pealkirja mõttepunktidega

 

29. Lubab lugejale teatud eelise või kasu. Tore, kui pealkiri aitab inimesel saada aitama tal saada paremaks, tublimaks, tervemaks või õnnelikumaks... "Avalik esinemine hirmuhigita," "Mida peaks teadma meilietiketist?"

 

30. Ei ole käskiv. Käsku enamus inimestest ei salli ja käskiv peakiri peletab lugeja pigem eemale

 

31. Kaasab, üllatab, ergutab ja turgutab lugejat

 

32. Esitab lugejale küsimuse ja paneb teda vastust otsima.

 

Näidispealkirju

 

Käskiv - ei soovita Kaasav - soovitan
Võta kaalust maha! Kõhnenemise kunst või Salenemise nipid.
Ära tarbi alkoholi! Karskuse radadel või Alkohol – sõber või vaenlane?
Õpi käituma! Käitumine tervendab suhteid või Heas käitumises peitub edu saladus...
Ela tervislikult! Tervise lätetel või Tervis algab Sinu targast mõtteviisist...
Kasuta kondoomi! Turvaline suguelu või Seks, vastutus ja süümepiinad...
Saa inimeseks! Olla inimene?!... või Inimlikkuse aardelaegas

 

Pealkiri peaks lugeja välja valima paljude potentsiaalsete lugejate hulgast. Seega ei saa olla universaalseid pealkirju, mis köidaks kõiki, küll aga enamust. Inimesed on erinevad.

 

Raamat Mina ja Mehed, Katrin Aedma, Toivo Niiberg Pilt, kujundus ja värvid toetavad või vastupidi

Pealkirjale tuleb loomulikult kasuks seda toetav pilt. Pilt ei tohiks pealkirja tahaplaanile jätta vaid peaks selle esile tooma, seda rõhutama ja toetama. Mis arvate, kuidas on selle pildiga siin raamatu kaanel? Ohh, oleks te näinud inimeste nägusid, kellele raamatupoe trepil raamatut lugeda pakuti... ;) Kas kaanepilt või pealkiri või  sisu või kõik koos on suure müügiedu saladuseks?

 

Ka raamatu värvid ja kujundus on olulised.

Liigu ringi raamatupoes ja analüüsi, millised raamatud köidavad Sinu pilku. Miks? Milline on raamatu pealkiri? Kujundus? Värv?

 

Kui aga otsid müüvat pealkirja seminarile, koolitusele, artiklile... vaata teiste pealkirju - millised neist Sind kõnetavad ja miks? Mis Sinu sihtgruppi võiks huvitada?

 

Edukat kirjutamist ja müüvaid pealkirju!

***

Kui artikkel meeldis ja tahad lisa lugeda, siis igasuguseid huvitavaid nõuandeid leiab järgnevatest raamatutest.

Mina_mehed_1_kaanefoto1 Mina-ja-Mehed-2 Mina-ja-mehed-3

Avalik_esinemine. Osalejate kaasamine Avalik_esinemine_Esinemishirm Avalik_esinemine_Lugude jõud ja kasutamine

Huvitavad ja arendavad raamatud!

Viimati uuendatud 16. juuni 2014
 

Erakonsultatsioon

Oled segaduses ja mures? Otsid lahendust?

Soovid personaalset,

professionaalset ja

konfidentsiaalset abi? 

Küsi lisa ja lepi kokku coaching

Koutsimine-Katrin_Aedma

BLOGI

Ajurveeda massaaž Goas-päev 7

Ajurveeda massaaž Goas-päev 7

Holiday MIX "Happy Body & Mind", ajurveeda kliinikus SUSHRUT. Seitsmes päev. Täna nautisin massaaži - üle keha, kizi, kuninglikku näomassaaži ja peamassaaži. Pakuti võimalust istuda ka aurikapis või täpsemini öeldes termokotis, kuid kuna õues nagunii pea 40 kuumakraadi, ei... [Loe edasi...]

Ajurveeda massaaž Goas-päev 6

Holiday MIX "Happy Body & Mind", ajurveeda kliinikus SUSHRUT. Kuues päev. Täna nautisin massaaži - üle keha, Kati Bastit ja kuninglikku näomassaaži (Royal facemassage). Võrratu enesetunne! Devika ei silita ega hellita. Ta teeb tõsiselt tööd - pigistab punkte, liigub keha peal... [Loe edasi...]

Ajurveeda massaaž Goas-päev 5

Ajurveeda massaaž Goas-päev 5

Holiday MIX "Happy Body & Mind", ajurveeda kliinikus SUSHRUT. Viies päev. Täna nautisin massaaži ja kizi. Kizi on kuumade pitsatitega tupsutamine ja masseerimine. Kizi aitab organismist jääkaineid välja viia. Tupsikuid hoitakse kuuma aluse peal ja siis võetakse neid sealt ja... [Loe edasi...]

Ajurveeda massaaž Goas-päev 4

Holiday MIX "Happy Body & Mind", ajurveeda kliinikus SUSHRUT. Neljas päev. Vaata videost, milline see ravi on: Ajurveeda Kati basti Täna oli menüüs massaaž ja Kati Basti.   [Loe edasi...]

Ajurveeda massaaž Goas-päev 3

Holiday MIX "Happy Body & Mind", ajurveeda kliinikus SUSHRUT. Kolmas päev.  Juuksed on siiani natuke õlised. Sellised armsalt lainelised, sest tänane meeldivalt lõhnav mandliõli, ei soovinud kohaliku Shikakai seebiga kuidagi juustest ära tulla. Vaatasin, et tulemus oli nii kena, ... [Loe edasi...]

Ajurveeda massaaž Goas-päev 2

Ajurveeda massaaž Goas-päev 2

Täna käisin taas SHURUT ayurveedas massaažil. Sedapuhku siis massaaž + shirodara. Shirodara on selline ajurveeda massaaži juurde kuuluv ravi, mille ajal lastakse seljal lamava inimese laubale  pea kohal rippuvast metallkopsikust peene joana sooja õli voolata. Kopsikut liigutatakse... [Loe edasi...]